با 5 مدیر خوش آتیه گوگل آشنا شوید


جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان





اخیرا تغییراتی در سطح مدیریت گوگل رخ داده که ذهن خیلی ها را درگیر خود کرده ولی یک چیز واضح است: تغییر در بالا یعنی ایجاد فرصت برای رشد نخبگان جدید در پایین.

دو مدیر گوگل که مستقیم به لری پیج گزارش می دادند، یعنی جف هابر رئیس بخش جفرافیا و گروه بازرگانی گوگل و اندی رابین موسس و رئیس بخش اندروید، هم اکنون ریاست بخش های خود را واگذار کرده و مسئولیت های ذکر نشده جدیدی را پذیرفته اند. این یعنی تیم مدیران نزدیک به لری پیج دارد از همیشه پر کار تر می شود و معاونین آنها هم فرصت های جدیدی به دست خواهند آورد.

اینکه گوگل مدام به دنبال چالش های جدید می رود عالی است. در گذشته دیده ایم که چطور برخی از مدیران گوگل که در بیرون از شرکت نام های بزرگی نبوده اند، مورد توجه رقبا قرار گرفته اند. گوگل نیز همیشه کوشیده نخبه های خود را حفظ کند ولی به هر حال برخی مثل ماریسا میر (رییس فعلی یاهو) شرکت را ترک کرده اند.

بنابراین متعجب نشوید اگر 5 مدیری که در ادامه مطلب به معرفی شان پرداخته ایم، به زودی -در داخل یا خارج از این شرکت- مسئولیت های بزرگ و جدیدی بپذیرند.

برایان راکوفسکی، نایب رئیس در گوگل کروم  

brian-rakowski-vp-google-chrome-narenji.jpg

در کنفرانس قبلی توسعه دهندگان گوگل، راکوفسکی جزو ستاره های اصلی بود که نسخه های مخصوص مرورگر کروم برای آیفون و آیپد را معرفی کرد.

او اولین فارغ التحصیل از برنامه مدیریت محصول مشترک گوگل بود، برنامه پرورش نیرویی که توسط مدیر اسبق گوگل خانم ماریسا میر طراحی شده بود. حالا راکوفسکی مدیر برنامه api گوگل است که هدف از آن جذب نیروهای تازه بیرون آمده از کالج و آموزش آنها است و راکوفسکی دارد با این کارآموزها کار می کند.

او همزمان زیر نظر ساندار پیچای (مدیر کروم، اپلیکیشن های گوگل و اندروید) مشغول است. همه اینها نشانه آن است که شغل های بزرگتری برای برایان در راه است یا شاید موقعیت هایی در سایر شرکت ها. او همین الآن هم در صدر فهرست شرکت ها برای جذب است ولی به عنوان یکی از کهنه سربازهای گوگل، جدا کردن او سخت خواهد بود.

شیشیر مهروترا، نایب رییس در یوتوب  

shishir-mehrotra-vp-youtube-narenji.jpg

می گویند اگر سالار کمانگر، از قدیمی های گوگل که رییس یوتوب است، روزی تصمیم بگیرد مسئولیت جدیدی را در شرکت بپذیرد -که جای اما و اگر زیادی دارد، جانشین او کسی نیست جز مهروترا که هم اکنون رییس بخش مدیریت محصول در یوتوب است. این جانشینی یک گزینه بسیار طبیعی خواهد بود.

مهروترا در سال های اخیر به طور پیوسته به مسئولیت های خودش اضافه کرده و تحت نظر او، یوتوب محصولات موبایل جدیدی را عرضه کرده و با نو نوار شدن خدماتش، تاکید را بر عضویت در کانال های یوتوب قرار داده.

جان هانکه، آزمایشگاه niantic   

john-hanke-niantic-labs-narenji.jpg

این نام را به خاطر بسپارید. جان هانکه پیش از پیوستن به گوگل، موسس و مدیر عامل keyhole, inc بود که با خریده شدن آن توسط گوگل در سال 2004، محصول اصلی اش به google earth تغییر نام یافت. بعد از این تملک استراتژیک، هانکه سال ها به عنوان نایب رییس بخش مدیریت محصول در کارگروه geo فعالیت می کرد که محل توسعه محصولاتی نظیر google earth، گوگل مپز، استریت ویو، لوکال، sketchup و panoramio بود.

اما حالا جان هانکه دارد در آزمایشگاه niantic بر روی تلفیق دنیای مجازی و دنیای واقعی کار می کند. حتما از طریق نارنجی با معروف ترین محصول این آزمایشگاه یعنی بازی اینگرس آشنا شده اید. niantic یک استارت آپ درون شرکتی است که لری پیج مثل خیلی گروه های کاری دیگر، برای خلق محصولات صف شکن تاسیسش کرده. تاکنون تنها محصولات آن اینگرس و اپلیکیشن هایی در زمینه راهنمای سفر بوده اند ولی مطمئن باشید بیشتر از اینها در راه است.

یوهانا رایت، نایب رییس google now  

johanna-wright-vp-google-now-narenji.jpg

برخی منابع می گویند بهترین راه برای ترفیع گرفتن در داخل گوگل، این است که از شرکت دیگری پیشنهاد شغل دریافت کنید. این ماجرا برای خانم رایت اتفاق افتاد. او از رهبران جوان و با سابقه بخش جستجو در گوگل است.

می گویند ماریسا میر، مدیر عامل یاهو، سعی کرد او را برای یک موقعیت شغلی رده بالا جذب کند ولی در عوض، یوهانا رایت به مقام نایب رییسی بخش google now رسید، همان دستیار هوشمندی که یکی از قطعات کلیدی در استراتژی جستجوی گوگل برای دستگاه های قابل حمل است و احتمال دارد پای آن به مرورگرهای رومیزی هم باز شود.

تام پیکت، یوتوب  

tom-pickett-youtube-narenji.jpg

در دومین ماه سال 2013، یوتوب در توکیو یک استودیو برای سازندگان ویدیو باز کرد که بعد از لوس آنجلس و لندن، سومین استودیو از این نوع است.

ایده راه اندازی این استودیوها که منابع بیشتری در اختیار فعالان در فضای یوتوب قرار خواهند داد تا ویدیوهای با کیفیتی تولید کنند، توسط پیکت داده شده که رییس عملیات های جهانی یوتوب در زمینه انواع محتوا است.

تام پیکت قبلا خلبان جنگنده های نیروی دریایی بوده و حالا از نایب رییسان یوتوب است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت